Ontdek de merken van onze activiteitensectoren Adhesive Technologies en Consumer Brands.
Voortbouwend op een sterke erfenis van meer dan 145 jaar, geven wij de toon aan om het leven elke dag opnieuw te verbeelden en te verbeteren. Vandaag en voor toekomstige generaties. Via onze innovatieve en duurzame merken en technologieën en via onze teams over de hele wereld. Henkel bekleedt leidende posities in zowel industriële als consumentenactiviteiten: Ons portfolio omvat bekende haarverzorgingsproducten, wasmiddelen, wasverzachters en kleefstoffen, dichtingsmiddelen en functionele coatings.
Ons doel " Pioneers at heart for the good of generations" verenigt waar we voor staan, hoe we werken en vormt de basis voor onze strategie.
De pioniersgeest van onze oprichter, Fritz Henkel, is wat ons blijft onderscheiden en de Henkel-medewerkers wereldwijd verenigt. De ambitie en motivatie om samen te werken aan de oplossingen van morgen. Vandaag. Elke dag. We doen dit niet alleen voor onszelf, maar ook voor toekomstige generaties, omdat we een gemeenschappelijke verantwoordelijkheid delen.
Henkel heeft vier vestigingen in Nederland. Ons kantoor is gelegen in Nieuwegein. In Scheemda hebben we ook een productievestiging van onze Adhesive Technologies-divisie (losmiddelen en speciale coatings voor producten in de auto- en elektronica-industrie). Verder hebben we ASK Academies van Schwarzkopf en academies voor Joico, waar kappers regelmatig inspirerende trainingen volgen en meer informatie krijgen van onze experts over de laatste trends en technieken in de kappersbranche.
Wij zijn een wereldleider voor kleefstoffen, dichtingsmiddelen en functionele coatings – zowel voor industriële toepassingen als voor consumenten en ambachtslieden.
Consumer Brands is onze business unit voor consumentenmerken en -producten op het gebied van Wasmiddelen & Huishoudelijke Verzorging en Haarverzorging.
Bij Henkel hanteren wij een holistische diversiteits-, rechtvaardigheids en integratiestrategie. De diversiteit van onze medewerkers, hun achtergrond, ervaring, talent, kennis, creativiteit en de waardering van hun onderlinge verschillen vormen de basis van ons concurrentievoordeel. Henkel is wereldwijd actief met medewerkers met 120 nationaliteiten die tewerkgesteld zijn in ongeveer 75 landen. Ongeveer 85 procent van onze medewerkers werkt buiten Duitsland, meer dan de helft in groeimarkten. Onze visie om wereldwijd toonaangevend te zijn in merken en technologieën genereert succes dankzij een sterk internationaal team; dankzij de diversiteit onder onze medewerkers maken wij het verschil. Deze diversiteit is onze belangrijkste drijfveer van creativiteit, innovatie en vindingrijkheid. We kunnen onze uitstekende resultaten leveren dankzij het verweven van diversiteit in onze bedrijfscultuur en de manier waarop we zaken doen.
Wij streven ernaar teams samen te stellen die voldoen aan de behoeften van de markten waarin wij actief zijn en de klanten waarmee wij samenwerken, vertegenwoordigd door een eclectische waaier van culturele achtergronden, vaardigheden en kennis. Wij zijn ervan overtuigd dat diverse teams innovatie en nieuwe manieren om problemen op te lossen stimuleren; zij hebben echter een inclusieve cultuur en leiderschap nodig om optimaal te kunnen functioneren.