Ontdek de merken van onze activiteitensectoren Adhesive Technologies en Consumer Brands.
Intensieve samenwerking met partners en leveranciers in de gehele waardeketen biedt een concurrentievoordeel voor Henkel.
Henkel en zijn leverancier MonoSol werken aan de verdere ontwikkeling van een wateroplosbare en biologisch afbreekbare folie voor de was- en afwasproducten.
Het leveren van innovatieve producten en het promoten van duurzaamheid zijn belangrijke onderdelen van onze strategie – en in beide spelen onze partners en leveranciers een grote rol. Bij onze zoektocht naar nieuwe ideeën en in ons streven om succesvolle uitvoering ervan te bevorderen, kijken we altijd verder dan de grenzen van ons eigen bedrijf. We zoeken strategische partners met een breed scala aan doelgroepen.
Henkel heeft momenteel leveranciers en andere zakenpartners uit meer dan 130 landen. Meer dan zeventig procent van wat we inkopen komt uit landen die onderdeel zijn van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO). We zijn ook steeds meer actief in markten in landen die geen lid zijn van de OESO. Maar waar een leverancier of zakenpartner ook vandaan komt: we verwachten van allemaal dat ze zich gedragen op een manier die in overeenstemming is met onze eigen bedrijfsethiek en -waarden. In elk land stellen we daarom precies dezelfde eisen aan leveranciers, bijvoorbeeld hun prestaties op het gebied van duurzaamheid.
Henkel streeft ernaar om verschillende soorten strategische partners te selecteren, waarbij partners ons innovatieve bedrijf uitdagen. We ontwikkelen extra groeipotentieel door onze strategische partnerschappen uit te breiden.
‘Open innovatie’ is een belangrijke component in onze onderzoeks- en ontwikkelingsstrategie (Research & Development). We maken ten volle gebruik van onze internationale R&D-netwerk. Ook externe partners als universiteiten, onderzoeksinstituten, leveranciers en consumenten in ons innovatieproces zijn erg belangrijk in veel van onze productontwikkelingen – de betrokkenheid van onze klanten in het bijzonder. Zij zijn niet alleen een bron van nieuwe ideeën en begeleiding, maar stuwen ook onze ontwikkeling op het gebied van onderzoek en projecten voorwaarts.
We werken nauw samen met onze leveranciers – we houden daarbij de normen hoog op het gebied van kwaliteit, efficiëntie, verantwoordelijkheid en duurzaamheid.
Onze Global Purchasing (Aankoopdienst) verzekert ons van hoge kwaliteit en kostenefficiëntie, wat leidt tot de beste producten in hun klasse voor onze consumenten. Voor partnerschappen op de lange termijn kiezen we leveranciers die het meeste potentieel bieden op het gebied van innovatie en de optimalisatie van productiekosten en logistieke processen.