Mijn Favorieten

25-okt-2017  Düsseldorf / Duitsland

Wijziging in het Directiecomité van Henkel

Jens-Martin Schwärzler volgt Pascal Houdayer op bij Henkel Beauty Care

Jens-Martin Schwärzler (54), momenteel Corporate Senior Vice President en verantwoordelijk voor Henkels Consumer Goods Business in Noord- Amerika, is per 1 november 2017 benoemd tot lid van het Directiecomité van Henkel. Als directielid zal hij verantwoordelijk zijn voor Henkel Beauty Care. Hij volgt Pascal Houdayer (48) op, die het Directiecomité op hetzelfde moment verlaat om andere opportuniteiten na te streven.

“Wij zijn blij Jens-Martin Schwärzler te benoemen tot lid van het Directiecomité om in de toekomst onze Beauty Care business te leiden. Hij heeft brede internationale ervaring en een diepgaand begrip van onze Beauty Care business,” zegt Henkel CEO Hans Van Bylen. “We willen Pascal Houdayer bedanken voor zijn toewijding en waardevolle bijdrage tot onze Home Care en vervolgens onze Beauty Care business. Wij wensen hem het beste toe en veel succes in zijn verdere carrière.”

Jens-Martin Schwärzler trad in 1992 in dienst bij Henkel. Sinds begin 2015 is hij verantwoordelijk voor Henkels Consumer Goods Business in Noord-Amerika. Onder zijn leiderschap heeft Henkel vooraanstaande merken als Persil of Schwarzkopf succesvol gelanceerd op de Noord-Amerikaanse markt.

Naar aanleiding van de acquisitie van de Sun Products Corporation in 2016, leidde hij het integratieproces, alsook de verplaatsing van Henkels Laundry & Home Care business en de Beauty Care business naar een gezamenlijke locatie in Stamford, Connecticut, aan de oostkust van de Verenigde Staten. Tussen 2008 en 2014 was hij verantwoordelijk voor de marketing op wereldvlak van de lichaams-, huid- en mondverzorging binnen de Beauty Care-divisie. Daarnaast was hij verantwoordelijk voor de cosmetica retail business in West-Europa, alsook voor de internationale verkoop bij Beauty Care. Daarvoor bekleedde hij verschillende leiderschapsposities in de divisie Laundry & Home Care. Hij heeft een masterdiploma economie van de universiteit van Stuttgart-Hohenheim.

Pascal Houdayer trad in dienst bij Henkel in 2011. Hij startte als Corporate Senior Vice President bij de divisie Laundry & Home Care. Hij was verantwoordelijk voor de digitale activiteiten en de regio Azië-Pacific en de internationale marketing van het segment reinigingsproducten. Sinds 1 maart 2016 maakte hij deel uit van het Directiecomité van Henkel. Voor hij in dienst trad bij Henkel, bekleedde hij verschillende internationale managementfuncties in de markt van de consumentengoederen.

In het boekjaar 2016 genereerde Henkel Beauty Care een omzet van ongeveer 3,8 miljard euro en een gecorrigeerd bedrijfsresultaat van 647 miljoen euro. Het portfolio van Beauty Care omvat haarproducten voor consumenten en professionals en bekende huid- en mondverzorgingsproducten. Tot de grootste en succesvolste merken behoren Schwarzkopf, Dial en Syoss.

Dit bericht bevat bepaalde verklaringen met betrekking tot de toekomst (forward-looking statements), die gebaseerd zijn op de huidige inschattingen en veronderstellingen van het bedrijfsmanagement van Henkel AG & Co. KGaA. Forward-looking statements worden gekenmerkt door het gebruik van woorden als “verwachten”, “voorzien”, “van plan zijn”, “voorspellen”, “veronderstellen”, “geloven”, “(in)schatten” en “anticiperen”. Zulke verklaringen mogen niet worden verstaan als zouden zij op eender welke wijze garanderen dat deze verwachtingen uiteindelijk accuraat zullen zijn. De toekomstige prestaties en resultaten die effectief worden gerealiseerd door Henkel AG & Co. KGaA en zijn/haar dochterondernemingen zijn onderhevig aan een aantal risico’s en onzekerheden en kunnen daarom wezenlijk verschillen van deze forward-looking statements. Veel van deze factoren liggen buiten Henkels controle en kunnen op voorhand niet precies worden ingeschat, zoals de toekomstige economische omstandigheden en de activiteiten van concurrenten en andere spelers op de markt. Henkel heeft niet de intentie en verbindt er zich niet toe om een aanpassing van deze verklaringen te publiceren.

Dit persbericht in het Nederlands is een vertaling van de originele versie.