Ontdek de merken van onze activiteitensectoren Adhesive Technologies en Consumer Brands.
Laundry & Home Care
Henkel begon zijn activiteiten bijna 150 jaar geleden met een wasmiddel. Vandaag omvat ons assortiment was- en huishoudproducten wasmiddelen en additieven, afwasmiddelen, oppervlaktereinigers en toiletverzorgingsproducten.
Wist je dat Henkel wereldwijd wasmiddelen verkoopt voor ongeveer 25 miljard wasbeurten per jaar?
Haar
Met onze haarcategorie zijn wij zowel actief in de consumentenproducten als in de professionele haarbusiness. Het segment consumentenhaar biedt producten voor haarkleuring, styling en verzorging voor zowel de detailhandel als de directe consument. Voor professionele kapsalons bieden wij haarbehandeling, kleuring, finishing en styling producten aan. Schwarzkopf Professional is één van 's werelds drie belangrijkste leveranciers van professionele haarverzorgingsproducten.
Wist je dat er elke seconde wereldwijd meer dan twintig haarkleuringsproducten van Henkel verkocht
worden?
In 2050 zullen er 9 miljard mensen op aarde zijn. Als we op dezelfde manier blijven consumeren hebben we het equivalent van 5 planeten aarde nodig om aan onze behoeften te voldoen. Daarom is het cruciaal om minder hulpbronnen te gebruiken en ze waar mogelijk beter aan te wenden. Dit geldt voor de natuurlijke hulpbronnen die de aarde biedt, maar ook voor de energie die we verbruiken.
Zo kan men tijdens de was tot 40 % energie besparen door simpelweg de wastemperatuur te verlagen van 40 naar 30 graden. Met Persil en Dixan kunt u nog verder gaan en nog meer energie besparen - ongeveer 30% extra - dankzij hun uitstekende wasresultaten bij 20°C. Daarom steunt Henkel Laundry & Home Care de campagne “I prefer 30°”.
“I prefer 30°” is een initiatief van de wasmiddelenindustrie om de consumenten bewust te maken van de voordelen van een lagere wastemperatuur. Henkel en andere commerciële partners uit de industrie steunen deze AISE-campagne (Internationale vereniging voor zepen, detergenten en onderhoudsproducten) die werd overgenomen door de lokale partner, de Belgisch-Luxemburgse vereniging DETIC. De doelstellingen van deze gezamenlijke campagne is om consumenten aan te moedigen om hun kleren te wassen bij lage temperaturen. De website “I prefer 30°” biedt de consumenten allerlei informatie, zoals bijvoorbeeld de beste temperatuur om bepaalde stoffen in te wassen.