Ontdek de merken van onze activiteitensectoren Henkel Adhesive Technologies en Henkel Consumer Brands.
Ze beschermen de producten waar we van houden en geven informatie over hoe we ze veilig en verantwoord kunnen gebruiken - maar verpakkingen moeten onderdeel worden van een circulaire economie.
Bij Henkel zijn we ons bewust van onze verantwoordelijkheid op het gebied van verpakkingen. Wij zetten ons in voor het bevorderen van duurzaamheid en brengen dit engagement tot leven via een reeks ambitieuze doelstellingen. Onze strategie is gebouwd rond het concept van de circulaire economie en richt zich op het gebruik van materialen uit duurzame bronnen en een slim ontwerp om de kringloop te sluiten – ten voordele van mens en planeet.
*Uitsluiting van producten waarvan de ingrediënten of residuen de recycleerbaarheid kunnen beïnvloeden of de recyclingstromen kunnen vervuilen.
Daarnaast streven we ernaar dat 100% van het papier en karton dat we gebruiken, gemaakt is van gerecycleerd materiaal of, waar nieuwe vezels nodig zijn, van verse vezels afkomstig uit duurzame bosbouw. Wij streven ernaar meer dan 1 miljard consumenten te bereiken met gerichte informatie over recycling.
Onze inspanningen om deze doelstellingen te bereiken, worden tot leven gebracht door een sterke samenwerking met partners uit alle sectoren om innovatie in verpakkingsontwikkeling te stimuleren.
Daarnaast werken wij samen met verschillende organisaties die werken aan de verbetering van de recyclinginfrastructuur, met name in ontwikkelingslanden, waar vaak geen geschikte systemen bestaan voor het recycleren van verpakkingsmaterialen. In dit verband werden wij in 2017 het eerste wereldwijde fast moving consumer goods-bedrijf om samen te werken met de Plastic Bank: De sociale onderneming wil het plastic in de oceaan verminderen en kansen bieden aan mensen in armoede door hen de kans te geven geld of diensten te verdienen door plastic afval uit het milieu te verwijderen.
Verpakkingen veranderen voortdurend onder invloed van innovatieve nieuwe ontwerpen en veranderende consumentenverwachtingen. Deze voortdurende transformatie biedt interessante mogelijkheden om de negatieve milieu-impact van verpakkingen te minimaliseren. Bij Henkel zetten onze experts zich in om de mogelijkheden te onderzoeken om verpakkingen duurzamer te maken - om de producten waar we van houden te beschermen en tegelijkertijd een betere bijdrage aan de planeet te leveren.