Mijn Favorieten

Functionele gebieden

De carrièremogelijkheden bij Henkel zijn even divers als onze producten en technologieën.

Reseach & Development of Marketing, Latijns Amerika of Azië, producten voor particulieren of industriële klanten ... Henkel biedt u een uiterst gevarieerde professionele omgeving. Wij zijn overal in de wereld aanwezig, in tal van markten en sectoren. Daarom stellen wij u voor om verschillende mogelijkheden te ontdekken en verschillende functies te bekleden gedurende uw loopbaan.

Dit verenigt alle werknemers van Henkel: Wij willen altijd ons best doen, zowel op het niveau van de producten en technologieën die we aan onze klanten leveren als op het vlak van onze interne processen en opdrachten.

Onze activiteitensectoren

Iedereen kent onze innoverende merken zoals Persil, Schwarzkopf of Pattex. Slechts weinigen weten echter dat de sector Adhesive Technologies het grootste deel van de omzet van Henkel vormt, met technologieën die bijvoorbeeld worden gebruikt in de bouw van auto's, windmolens, vliegtuigen of mobiele telefoons. Kleefstoffen zijn essentieel geworden en maken nu integraal deel uit van ons dagelijkse leven: meubels, luiers, behangpapier, verpakkingen. Slechts een paar voorbeelden van een lange lijst producten die niet zouden bestaan zonder kleefstoffen.

Tegelijkertijd dragen deze technologieën op aanzienlijke wijze bij tot milieuvriendelijkere productiemethodes, zoals beschreven in onze strategie inzake duurzame ontwikkeling.  

  • Adhesive Technologies
  • Beauty Care
  • Laundry & Home Care

Adhesive Technologies

Van high-tech producten gebruikt in de vliegtuigbouw tot Prittproducten voor op school: Henkel is de wereldwijde marktleider inzake kleefstoffen, dichtstoffen en functionele coatings. Dit succes is te danken aan alle werknemers van de sector Adhesive Technologies en de sterke wil om verder te komen door innovaties.

Meer informatie over de sector Adhesive Technologies

1:37Min.

Innovative technologies without limits

Paul (Functional Coatings Manager, Adhesives Technologies) has experienced several international locations in his career at Henkel sales. These international challenges offer a lot of opportunities to grow and to develop your career at Henkel!

27-10-11

Views:

Beauty Care

Schwarzkopf, Fa, Syoss: onze grote merken van onze sector Beauty Care zijn beschikbaar in 150 landen over de hele wereld. Een inspirerende werkomgeving gekarakteriseerd door een sterke dynamiek en innovatieve sterkte.

Meer informatie over de sector Beauty Care

1:57Min.

Creating brands of tomorrow

Nils (Marketing, Beauty Care) provides insights into the fast-paced world of marketing at Henkel: developing campaigns, supervising shootings, communicating with R&D, Packaging, and many other units - in short: creating brands for tomorrow!

27-10-11

Views:

Laundry & Home Care

Onze merken maken nu integraal deel uit van het dagelijkse leven van consumenten in ruim 100 landen in de hele wereld. Dat is mogelijk dankzij de prestaties van een internationaal team, dat permanent nieuwe was- en schoonmaakmethodes bedenkt, terwijl onze producten steeds minder water en energie verbruiken.

Meer informatie over de sector Laundry & Home Care

Functionele gebieden

Of het nu gaat om marketing, sales, controlling, inkoop of research & development, de carrièremogelijkheden bij Henkel zijn even divers als onze producten en technologieën. Als u dat wenst, kunt u om de twee à drie jaar van functie en zelfs van domein veranderen. Dit is allemaal mogelijk vanwege de omvang en diversiteit van Henkel, want wij baseren ons op een duurzame strategie die sterk op innovatie gericht is.

  • Financiën en Controlling
  • Human resources 
  • Geïntegreerde business oplossingen
  • Logistiek & Supply Chain Management
  • Marketing
  • Sales
  • Research & Development
  • Corporate Communications & Public Affairs
  • Productie en engineering 

De afdeling Financiën en Controlling stuurt, controleert en ziet toe op alle activiteiten van de financiële waardeketen, zodat de methoden toegepast door de afdeling Financien altijd de beste zijn in alle domeinen: liquiditeiten, risicobeheer, fiscale optimalisatie, monetair beheer, interestbeheer, kwartaal- en jaarverslagen, relaties met de investeerders.

Help ons met onze missie en werk mee aan het blijvende succes van Henkel!

De taken van Financiën en Controlling zijn net zo divers als onze onderneming zelf. U kunt bijvoorbeeld:

  • werken aan projecten om onze internationale cash flow te verbeteren of het optimaliseren van de financieringsstructuur van onze gelieerde bedrijven en joint ventures.
  • uw analytisch vermogen toepassen op acquisities, maatschappijen voortvloeiend uit splitsingen en herstructureringen.
  • werken aan ons transfer prijzensysteem voor materiele goederen, onze diensten tussen groepen en onze licenties;
  • of er zelfs op toezien dat onze boekhoudnormen zo goed mogelijk worden toegepast in al onze dochterondernemingen.    

Met ons globale en geinspireerde team dragen wij bij tot de succesvolle implementatie van onze strategie, en met name voor de kerngebieden "Sterk leiderschap", "Focus op talenten en prestaties" en "Diversiteit van teams". Met ons globale en business georienteerde operationele model zetten wij een sterke, proactieve en duurzame HR-organisatie neer.

  • Employer Branding & Recruitment: Om het succes van onze onderneming te garanderen, is het cruciaal dat wij getalenteerde en ambitieuze medewerkers aantrekken.
  • Talent Management Cycle (DRT): Het beheer van talenten is een globaal proces. Meerdere tools zijn beschikbaar om te zorgen voor goed gestructureerde evaluaties en ontwikkeling van onze medewerkers.
  • Leiderschap en ontwikkeling van de werknemers: Om de strategie van de onderneming te bekrachtigen, heeft Henkel een uitstekend opleidingsconcept ontwikkeld. Daarbij ondersteunen we onze medewerkers om hun potentieel te bereiken, waardoor ze in staat zijn uitstekende prestaties te leveren.
  • Diversiteit en inclusie: Diversiteit is een belangrijk element voor het succes van de onderneming. Wij zijn ervan overtuigd dat de verschillende culturen en competenties van onze medewerkers ons helpen onze markten beter te begrijpen. Diversiteit draagt bij aan onze creativiteit, ons innovatievermogen en onze economische kracht.
  • Arbeidsvoorwaarden: Ons beloningsbeleid stemt overeen met onze strategische prioritieten en versterkt zo onze "winnaarscultuur". Onze werknemers worden beloond op basis van hun sterke prestaties. Dat maakt Henkel een high-performance organisatie.
  • Maatschappelijke verantwoordelijkheid van de onderneming: Wij zijn ons ervan bewust dat duurzame ontwikkeling steeds belangrijker is. Daarom willen wij graag een bijdrage leveren aan dit onderwerp. Wij hebben de ecologische en maatschappelijke uitdagingen in onze waardeketen geïdentificeerd en gegroepeerd in vijf overkoepelende aandachtsgebieden.
  • Globale HR-governance: De HR-governance werkt de basis uit om strategische en operationele doelstellingen te bereiken in het HR-domein. We onderscheiden vier belangrijke actiegebieden: Het Shared service center, de HR-tools en -systemen, de HR-processen en duidelijke definities van functies en verantwoordelijkheden.

Onze geïntegreerde business oplossingen is een van de grootste functionele gebieden binnen Henkel. Het is het resultaat van een fusie tussen onze IT-afdeling en onze Shared Service divisies. De bedoeling is om systemen, processen en technologische expertise te combineren om platformen te implementeren en te onderhouden binnen Henkel. Wij streven naar deze doelstelling door permanent standaarden te ontwikkelen die in lijn zijn met het verbeteren van efficiency, en het aannemen van professionele project- en programma management methoden. Dankzij ons strategisch programma voor het managen van de leveranciers zijn wij in staat om de beste oplossingen te bieden op het vlak van IT-gerelateerde services en de uitbesteding van zakelijke processen.

1:07Min.

Emmanuel, IT Consultant, Corporate Functions

Meet the people behind our exciting brands & technologies. Watch the interview taken on his way to the office.

14-2-11

Views:

Werknemers op het gebied van logistiek zijn verantwoordelijk voor de organisatie van de supply chain. Uw taak omvat de gehele supply chain - van demand planning tot de distributie aan de klanten.

Supply Chain Management bij Henkel gaat verder dan de traditionele grenzen.

  • Sommige klanten bieden wij Vendor-Managed-Inventory (VMI), de inventaris wordt beheerd door de leverancier.
  • Om de processen in de supply chain te optimaliseren, maakt Henkel gebruik van Supplier-Managed - Inventory (SMI). Leveranciers geven ons toegang tot hun voorraad gegevens en de demand data.

Starten bij Supply Chain Management

Werknemers die aan het begin van hun loopbaan staan, werken bij Henkel aan verschillende projecten binnen Supply Chain Management (SCM) zoals bijvoorbeeld:

  • Oprichting van processen met toeleveranciers van derden
  • Het uitvoeren van studies over het onderwerp " make or buy "
  • Algemeen optimaliseren van de prestaties en het toezicht
  • Demand planning
  • Klantenservice

De taken van onze medewerkers van supply chain management zijn dagelijkse probleemoplossing en het optimaliseren van de supply chain en de geintegreerde tools. Het SCM-team vormt het kruispunt tussen de afdelingen Inkoop, Productie, Logistiek en Internationale Marketing.

Bij Henkel neemt de marketing tal van verschillende vormen aan:

B2C Marketing: In sectoren zoals Laundry & Home Care en Beauty Care zijn de consumenten onze voornaamste doelgroep. Het is een snel bewegende en competitieve omgeving waarin product innovaties essentieel zijn. 45% van onze omzet wordt gegenereerd door producten die minder dan drie jaar op de markt zijn. Onze merken behoren tot de beste ter wereld en zijn veel aanwezig in de markt.

B2B Marketing:De sector Adhesive Technologies werkt nauw samen met ondernemingen uit de industriële sector. Het is een technologische omgeving waarin marketingexperts regelmatig in contact zijn met de Research & Development afdeling.

Onze industriële klanten zijn zeer divers, van gerenommeerde auto- en vliegtuigconstructeurs tot ondernemingen op zoek naar verpakkingsoplossingen. Dankzij onze knowhow zijn wij een belangrijke partner voor de ontwikkeling van de toekomstige auto’s maar ook de windmolens van de toekomst.

Al naargelang van uw ervaring en voorkeuren kunt u verschillende functies uitoefenen binnen marketing bij Henkel.

  • De Internationale Marketing wordt strategische gedefinieerd. Op deze afdeling worden internationale marketing strategieën ontwikkeld, productinnovaties ontworpen als ook het ontwikkelen van reclamecampagnes en productlanceringen. Dit vertaalt zich in een stimulerende combinatie van analyse-, design- en creatieve vaardigheden. U bent verantwoordelijk voor interdisciplinaire projectteams en werkt nauw samen met de afdeling voor marktonderzoek en externe bureaus. Uw werk bepaalt trends in de markt en samen met de productmarketing mix creëer je de nodige basis voor het succes van uw collega’s werkzaam bij de nationale marketing.
  • De Nationale Marketing is verantwoordelijk voor het implementeren van de internationale marketingstrategieën op de lokale markten. Op basis van concurrentieanalyses en marktdata werkt u samen met sales de promotiestrategie uit om ons marktaandeel te versterken en geeft u vorm aan de markt door middel van bekwame communicatie concepten. U werkt veel in cross-functionele teams. Uw voornaamste partners hierin zijn Supply Chain, Verpakkingsmanagement, Sales, Marktonderzoeken en natuurlijk onze productontwerpers. U stuurt het werk van de media- en ontwerpbureaus aan en beheert tegelijkertijd op optimale wijze de media- en communicatiebudgetten.
  • De Digitale Marketing verenigt alle expertise die een antwoord bieden op alle kwesties aangaande digitale en online brand management. Van applicaties via virale video concepten tot de intelligente integratie van onlinecampagnes in 360°-communicatieconcepten, hun creativiteit kent bijna geen grenzen.
  • De Shopper Marketing en Marktonderzoek omvatten essentiële functies ter aanvulling van de merkstrategie. De werknemers bestuderen de resultaten van onderzoeken over het aankoopgedrag en de typen consumenten. Ze analyseren gegevens, trekken er resultaten uit en passen zich bijvoorbeeld aan aan het aankoopgedrag van de verschillende soorten klanten. Rekening houdend met deze complexe informatie verkregen op basis van studies over trends en klantvoorkeuren, spelen deze experts een sleutelrol in de ontwikkeling van de producten en communicatiecampagnes en stellen ze ons zo in staat om onze positie van marktleider te versterken. 

De Sales afdeling is verantwoordelijk voor onze distributiekanalen en het beheer van de klantrelaties.

  • De buitendienst streeft duidelijke doelstellingen na en heeft een grote ruimte voor acties. Als medewerker van de onderneming bent u verantwoordelijk voor een duidelijk afgebakend gebied. U werkt zelfstandig en draagt zorg voor de klanten.
  • Met de steun van onze sterke merken staat u in rechtstreeks contact met de klanten en organiseert u campagnes met de winkelverantwoordelijken. U zult meteen het effect van uw werk kunnen vaststellen en zult trots zijn op uw successen en die van onze grote merken.
  • De werknemers van Key Account Management beheren onze grote accounts. Het bijzondere aan deze afdeling: u bent verantwoordelijk voor grote volumes, soms zelfs internationaal. Voor de B2B-segmenten bij Adhesive Technologies moet er vaak worden samengewerkt met de afdeling Productontwikkeling van onze klanten.
  • Category Management ondersteunt de Henkel Marketing en onze externe commerciële partners. De werknemers werken er strategieën uit voor de plaatsing, de promotie en de portfolio van een bepaald gamma producten in een supermarkt. Tegelijktijd moeten ze synergieën tussen de verschillende merken van Henkel identificeren en gebruiken.

De wetenschappers en engineers van ons afdeling Research & Development leggen de basis voor ons succes en doen onderzoek binnen verschillende gebieden.

Ze verschaffen nieuwe ideeën, leveren geschikte oplossingen voor de toekomst, teneinde op globale wijze onze merken en technologieën te verbeteren.

Aan de slag bij Research & Development

Bij Henkel worden werknemers aan het begin van hun loopbaan direct betrokken bij onderzoeksprojecten. Tijdens deze periode verwerven ze de nodige expertise voor werk in het laboratorium, waar ze hun eigen projecten zullen organiseren, uitvoeren en monitoren. Ze volgen de nieuwste wetenschappelijke procedures op de voet, teneinde relevante technologie te gebruiken en aan te passen voor Henkel. 

Het sterke vertrouwen dat onze onderneming geniet is de basis voor ons succesvol ondernemerschap, partnerships en klantrelaties. De afdeling Corporate Communication is verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie van de onderneming. Wij richten ons op het bouwen en de bescherming van Henkel's reputatie voor het grote publiek, maar ook in de richting van specifieke belanghebbenden, waaronder journalisten en opiniemakers. Wat betreft interne communicatie voorzien wij alle werknemers van relevante informatie omtrent onze bedrijfsstrategie en activiteiten.

Wij fungeren als strategische partner en consultant van het management, de verschillende activiteitensectoren en de ondersteunende functies van de onderneming. We helpen hen professionele communicatie op te stellen en te verspreiden. 

Een productie engineer is verbonden met een internationale productgroep. Binnen deze groep ben je verantwoordelijk voor de standaardisering van processen en machines met state of the art technologie op het gebied van vulinstallaties. Je bent verantwoordelijk voor de verbetering van de prestaties en kwaliteit, alsook voor de implementatie van nieuwe verpakkingen. De processen optimaliseren en efficiënter werken: dat is het geheim van de meeste succesvolle ondernemingen.

De werkomgeving bij Henkel