Mijn Favorieten

Implementatie

Stratejimizi nasıl uyguluyoruz?

Om het toenemend belang van duurzaamheid voor onze stakeholders en onze langetermijnsucces te illustreren, hebben we in 2016 drie kernpunten bepaald die ons de komende jaren helpen bij het versterken van onze leidende positie op het gebied van duurzaamheid. Wij willen de basis versterken, de betrokkenheid van medewerkers stimuleren en onze impact maximaliseren. Lees meer over de invoering van onze duurzaamheidsstrategie.

Basis verstevigen

Om te kunnen voldoen aan het maatschappelijke verlangen om goed om te gaan met de beperkte hulpbronnen van de aarde en ons in staat te stellen verder te bouwen aan ons economisch succes, moeten we onze efficiëntie aanzienlijk verbeteren. Met het oog op de wereldwijde uitdagingen van duurzame ontwikkeling heeft Henkel zichzelf een langetermijndoel gesteld: met 2010 als referentiejaar is ons doel om tegen 2030 de waarde die we creëren met onze bedrijfsactiviteiten in relatie tot de ecologische voetafdruk van onze producten en diensten te verdrievoudigen.

Betrokkenheid vergroten

Als het gaat om het implementeren van onze duurzaamheidsstrategie spelen onze mensen – met hun inzet, vaardigheden en kennis – een essentiële rol. Ze dragen zelf bij aan duurzame ontwikkeling, niet alleen in hun dagelijks werk, maar ook als onderdeel van de maatschappij. Ze communiceren met onze klanten, bevorderen innovatie en geven Henkel zijn unieke identiteit. Daarom willen we onze mensen verder ontwikkelen en hun betrokkenheid verder vergroten.

Impact maximaliseren

We willen krachtiger bijdragen aan het overwinnen van grote, wereldwijde uitdagingen en de impact maximaliseren die we kunnen behalen met onze activiteiten, onze merken en onze technologieën. Met het oog op de noodzaak om uitstoot te verminderen, streeft Henkel ernaar een klimaatpositief bedrijf te worden. We hebben een duidelijk doel: we willen tegen 2030 de ecologische voetafdruk van onze productie met 75 procent hebben verkleind en we willen alles uit onze merken en technologieën halen om onze klanten en consumenten te helpen om de CO2-uitstoot te verminderen. Om daarin te slagen, willen we ook onze energie-efficiëntie verbeteren door meer gebruik te maken van hernieuwbare energie.