Mijn Favorieten

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Sociale betrokkenheid – mvo: maatschappelijk verantwoord ondernemen – is een belangrijk onderdeel van onze verantwoordelijkheid als bedrijf en is stevig verankerd in onze bedrijfswaarden.

Sociale betrokkenheid – of Maatschappelijk verantwoord ondernemen – is altijd een belangrijk onderdeel geweest van ons verantwoordelijkheidsgevoel als bedrijf. Het is een traditie die terugvoert naar onze oprichter, Fritz Henkel, en is stevig verankerd in onze bedrijfswaarden. Samen met onze werknemers, gepensioneerden, klanten en consumenten, staan Henkel en de Fritz Henkel Stiftung wereldwijd achter duurzame sociale projecten. Beide ondersteunen activiteiten op het gebied van sociale behoeften, educatie en wetenschap, fitness en gezondheid, kunst en cultuur en het milieu.

We hebben onze activiteiten rond vier kernelementen gestructureerd.
Meer informatie in het Engels op henkel.com.

Collectief vrijwilligerswerk: vrijwillige sociale betrokkenheid door onze werknemers. Meer informatie in het Engels op henkel.com.

Sociale partners: Henkel promoot als bedrijf wereldwijd sociale projecten. Meer informatie in het Engels op henkel.com.

Merkenbetrokkenheid: Henkel-merken ondersteunen wereldwijd sociale projecten. Meer informatie in het Engels op henkel.com.

Noodhulp:Directe hulp aan mensen in dringende nood bij natuurrampen. Meer informatie in het Engels op henkel.com.

Vrijwilligerswerk

Als onderdeel van onze betrokkenheid als bedrijf, ondersteunen we onze werknemers bij hun vrijwilligersactiviteiten in de gemeenschappen waarin zij dat doen. Zo ondersteunen we wereldwijd sociale initiatieven en openbare instellingen.

Ons vrijwilligerswerk (het MIT-initiatief: Make an Impact on Tomorrow) werd in 1998 opgericht ter bevordering van vrijwillige sociale betrokkenheid van werknemers. Henkel was hiermee een van de eerste bedrijven in Duitsland die dit als belangrijk element opnam in het bedrijfsbeleid over sociale verantwoordelijkheid. Het ondersteunen van de sociale betrokkenheid van werknemers biedt Henkel belangrijke voordelen: beter teamwork, meer motivatie in het werk en betere identificatie met de werkgever zijn maar enkele van de positieve resultaten die vrijwilligers meldden. Bovendien spelen de vrijwilligers een belangrijke rol als schakel tussen Henkel en zijn sociale omgeving.  

Merkenbetrokkenheid

Niet alleen is de bedrijfsbetrokkenheid van Henkel in lijn met onze duurzaamheidsstrategie, ook onze merken zijn wereldwijd sociale partnerschappen aangegaan.

Onze partners en onze mensen zijn de sleutels in het bevorderen van duurzaamheid binnen de activiteiten van onze sociale samenwerkingen en in alle gebieden van het leven. In samenwerking met de Fritz Henkel Stiftung ondersteunen onze merken hen met producten en expertise. Met hun betrokkenheid, vaardigheden en kennis in zowel dagelijkse activiteiten als binnen de gemeenschappen waarin ze bijdragen aan duurzaamheid, maken ze het verschil.