Mijn Favorieten

Duurzaamheid schoolbord: 3x waarde/voetafdruk

Duurzaamheid

Henkel’s inzet om koploper te zijn op het gebied van duurzaamheid ligt diepgeworteld in onze waarden . De balans bewaren tussen economisch succes, bescherming van het milieu en sociale verantwoordelijkheid, vormt al decennialang de basis van zijn bedrijfscultuur. Deze ambitie heeft betrekking op alle activiteiten van het bedrijf en wordt ondersteund door bijna vijftigduizend medewerkers over de hele wereld. Zij hebben de principes van duurzame ontwikkeling omarmd in hun dagelijks werk, denken ernaar en handelen ernaar.

Kathrin Menges

Onze duurzaamheidsstrategie

‘Factor 3’: de waarde die we met onze bedrijfsactiviteiten creëren ten opzichte van de ecologische voetafdruk die we achterlaten verdrievoudigen– dat is ons doel voor 2030. 

India: This project helps provide education to poor, rural children.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Sociale betrokkenheid – of mvo – is altijd een belangrijk onderdeel geweest van ons verantwoordelijkheidsgevoel als bedrijf. 

Henkel’s inzet om koploper te zijn op het gebied van duurzaamheid ligt diepgeworteld in onze waarden Balans houden tussen economisch succes, bescherming van het milieu en sociale verantwoordelijkheid zijn al decennialang fundamenteel voor onze bedrijfscultuur. Deze ambitie heeft betrekking op alle divisies en activiteiten van het bedrijf en wordt ondersteund door bijna vijftigduizend medewerkers over de hele wereld. Zij hebben de principes van duurzame ontwikkeling omarmd in hun dagelijks werk, denken ernaar en handelen ernaar.

Onze duurzaamheidsstrategie: meer bereiken met minder

Om deze koplopersrol in de toekomst te behouden, hebben we een duurzaamheidsstrategie ontwikkeld voor de lange termijn en een eenvoudig doch ambitieus doel gesteld voor het jaar 2030: tegen dit jaar zullen alle producten en processen van Henkel drie keer zo efficiënt moeten zijn dan ze vandaag zijn (‘Factor 3’).

Dit doel gaat over de belangrijkste uitdagingen die we in de toekomst het hoofd moeten bieden: groei loskoppelen van grondstofverbruik. In plaats daarvan willen we meer waarde creëren – voor onze klanten en consumenten, voor de gemeenschappen waarin we actief zijn, en voor ons bedrijf – terwijl we tegelijkertijd onze ecologische voetafdruk verkleinen. Meer bereiken met minder – dit is het idee dat aan het hart ligt van de duurzaamheidsstrategie die al onze bedrijfsprocessen en -activiteiten leidt.  

Diensten