Mijn Favorieten

Bedrijfscultuur

‘Duurzame waarde creëren’ is ons doel en verenigt alle medewerkers bij Henkel.

Wij willen waarde creëren voor onze klanten en consumenten, onze teams en onze medewerkers, onze aandeelhouders, en voor onze stakeholders en de gemeenschappen waarin wij actief zijn. Henkel-medewerkers plaatsen altijd hun passie, trots en enthousiasme voorop om dit te verwezenlijken.

Ons doel, onze visie, missie en waarden verenigen ons diverse team. Ze geven ons richting en scheppen een duidelijk kader voor de bedrijfscultuur. Wereldwijd bindende gedragsregels zijn vastgelegd in een aantal codes. Ze bieden een leidraad voor het gedrag en de handelingen van onze medewerkers in hun dagelijkse werk en de culturen waarin we actief zijn.

Doel

Duurzaam waarde creëren.

Wij willen waarde creëren voor onze klanten en consumenten, onze teams en onze medewerkers, onze aandeelhouders, en voor onze stakeholders en de gemeenschappen waarin wij actief zijn.

Visie

Leidinggevend met onze innovaties, merken en technologieën.

Met onze Adhesive Technologies-divisie (kleefstoffen) zijn we met ons ongeëvenaarde aanbod aan technologieën wereldwijd toonaangevend in alle industriesegmenten van de kleefstoffenmarkt.

Ook met onze consumentenactiviteiten hebben wij toonaangevende posities in vele markten en categorieën over de hele wereld.

Voor ons overstijgt ‘toonaangevend’ de definitie van de nummer één zijn op het vlak van marktaandeel en grootte. Uiteraard zijn sterke posities in aantrekkelijke markten belangrijk, maar er is meer nodig dan dat alleen om ‘toonaangevend te zijn met innovaties, merken en technologieën’.

Om te beginnen is het noodzakelijk toonaangevend te zijn in het creëren van waarde. Daarnaast is het essentieel toonaangevend te zijn in flexibiliteit en reactiesnelheid op de volatiele markten, de veranderende wensen van de klant, de consument, en in innovatie, kwaliteit, service en duurzaamheid.

Missie

Ten dienste staan van onze wereldwijde klanten en consumenten, hun vertrouwenspartner zijn als leidinggevend bedrijf in alle relevante markten en categorieën – als een gepassioneerd team verenigd door gedeelde waarden.

Waarden

Onze waarden leiden ons bij onze handelingen, beslissingen en ons gedrag. Elke dag moeten we beslissingen nemen in een zeer volatiele marktomgeving. En tegelijkertijd zijn we ook heel divers. Wij hebben verschillende culturele achtergronden en ervaringen, we zijn actief in zeer verschillende markten en industrieën. Daarom zijn duidelijke waarden, die iedereen bij Henkel deelt, begrijpt en naleeft, belangrijk voor ons toekomstige succes.

  • Klanten en consumenten
  • Medewerkers
  • Financieel succes
  • Duurzaamheid
  • Familiebedrijf

Wij plaatsen onze klanten en consumenten in het middelpunt van alles wat we doen.

Wij anticiperen op de verwachtingen van onze klanten en consumenten en beantwoorden en overtreffen deze door de beste waarde, kwaliteit en service te bieden met succesvolle innovaties, merken en technologieën met als doel duurzame waarde te creëren.

Wij dragen onze klanten en consumenten hoog in het vaandel en plaatsen hen in het middelpunt van alles wat we doen. Dit is van essentieel belang voor ons succes op lange termijn. Om de beste producten, de meest succesvolle innovaties, de hoogste kwaliteit en de beste service aan onze klanten en consumenten te kunnen bieden, moeten wij hen beter kunnen begrijpen dan onze concurrenten. Als we daarin slagen, zullen we onze winstgevende groei verder kunnen ontwikkelen met leidinggevende posities in alle relevante markten en categorieën wereldwijd.
 

Wij waarderen onze medewerkers, bieden hen uitdagingen en belonen hen.

We vormen een wereldwijd team dat verenigd is door sterke waarden. Wij behandelen elkaar met respect, ontplooien onze vaardigheden en bevorderen diversiteit in alle relevante opzichten. We nemen onze eigen verantwoordelijkheid, zijn integer en geven het goede voorbeeld.

Bij Henkel kan elke medewerker het verschil maken. Wij bevorderen de diversiteit van onze medewerkers in alle relevante opzichten. De ervaring, kennis en de creativiteit van onze medewerkers vormen de basis van ons concurrentieel voordeel. Wij waarderen onze mensen, bieden hen uitdagingen en belonen hen, zodat ze uitstekend succes kunnen leveren en duurzame waarde kunnen creëren. Iedere werknemer geeft het goede voorbeeld, neemt zijn/haar eigen verantwoordelijkheid voor zijn/haar persoonlijke ontwikkeling, is integer en presteert volgens de hoogste normen.
  

Wij streven naar uitstekende en duurzame financieel succes.

We zijn een succesgericht bedrijf dat duurzame waarde wil creëren en uitstekende financiële resultaten nastreeft met een competitief rendement voor onze aandeelhouders.

Wij streven onze strategische prioriteiten na om onze financiële doelstellingen te bereiken en om het succes van ons bedrijf op lange termijn te verzekeren. Uitmuntende financieel succes in combinatie met duurzame waardecreatie stellen ons in staat om in de toekomst flexibeler te zijn en een gezonde en winstgevende groei te bestendigen. Dit zal niet alleen onze aandeelhouders ten goede komen, maar ook alle medewerkers en de gemeenschappen waarin wij actief zijn.
 

 

Wij willen een leidinggevende rol spelen op het gebied van duurzaamheid.

Wij streven ernaar duurzame waarde te creëren in alles wat wij doen, samen met onze medewerkers, partners en stakeholders. Wij nemen onze verantwoordelijk op voor de veiligheid en gezondheid van onze medewerkers, klanten en consumenten, voor de bescherming van het milieu en de levenskwaliteit in de gemeenschappen waarin wij actief zijn.

Henkel streeft naar een evenwicht tussen mensen, planeet en winst. Een sterke betrokkenheid op het gebied van duurzaamheid is altijd een grote drijfveer geweest achter onze succes. Wij nemen initiatieven voor de lange termijn m.b.t. elke aspect van duurzaamheid, niet alleen om aan de bestaande normen te voldoen, maar om verder te gaan door nieuwe standaarden te zetten.
   

Met een sterke ondernemingsgeest bouwen wij verder aan onze toekomst op de fundamenten van ons familiebedrijf.

Wij hebben als familiebedrijf een rijke traditie waar we trots op kunnen zijn en waarmee we duurzame waarde creëren. Gesteund op onze waarden, werken wij verder aan de langetermijnvisie voor ons bedrijf. Samen met onze stevige financiële fundamenten vormt dit de basis voor een succesvolle toekomst.

Sinds de oprichting van Henkel in 1876 heeft de familie Henkel zich altijd geëngageerd voor het bedrijf, wat ons in staat stelt om een langetermijnvisie na te streven. Onze gedeelde waarden en wederzijds vertrouwen verenigen ons bij het streven naar een gezamenlijke doel: duurzame waarde creëren voor de toekomstige generaties.