Mijn Favorieten

Laundry & Home Care

Consumenten vertrouwen al generaties lang op Henkel – uw expert in was- en reinigingsproducten.

De afdeling Laundry & Home Care ligt ten grondslag aan het succesverhaal van Henkel: het begon allemaal met een product uit deze sector. In 1876 richtte Fritz Henkel het bedrijf Henkel & Cie op in Aken (Duitsland). Het eerste product van het bedrijf was een wasmiddel op basis van natriumsilicaat, ‘Universal-Waschmittel’ (universeel wasmiddel) genaamd.

Sindsdien is het bedrijf in consumentenmerkproducten uitgegroeid tot een wereldwijde divisie met bekende merken als Persil, Purex en Pril. Onze merknamen zijn uitgegroeid tot een belangrijk onderdeel van het dagelijks leven van consumenten overal ter wereld. Onze afdeling Laundry & Home Care (was- en reinigingsproducten) neemt wereldwijd toonaangevende posities in binnen de voor ons relevante markten.

In de Benelux is de Laundry & Home Care divisie van Henkel aanwezig met bekende merken zoals: Persil, Silan, Witte Reus, Bref, Vapona, enz. 

Onze topmerken in de Benelux

Onze wereldwijde topmerken

Informatie en diensten

I prefer 30°

Waarom steunt Henkel deze campagne?

In 2050 zullen er 9 miljard mensen op aarde zijn. Als we op dezelfde manier blijven consumeren hebben we het equivalent van 5 planeten aarde nodig, om aan onze behoeften te voldoen. Daarom is het cruciaal om minder hulpbronnen te gebruiken en ze waar mogelijk beter aan te wenden. Dit geldt voor de natuurlijke hulpbronnen die de aarde biedt, maar ook voor de energie die we verbruiken.
Zo kan men tijdens de was tot 40 % energie besparen door simpelweg de wastemperatuur te verlagen van 40 naar 30 graden. Met Persil en Dixan kunt u nog verder gaan en nog meer energie besparen - ongeveer 30% extra - dankzij hun uitstekende wasresultaten bij 20°C. Daarom steunt Henkel Laundry & Home Care de campagne “I prefer 30°”.

“I prefer 30°” is een initiatief van de wasmiddelenindustrie om de consumenten bewust te maken van de voordelen van een lagere wastemperatuur. Henkel en andere commerciële partners uit de industrie steunen deze AISE-campagne (Internationale vereniging voor zepen, detergenten en onderhoudsproducten) die werd overgenomen door de lokale partner, de Belgisch-Luxemburgse vereniging DETIC. De doelstellingen van deze gezamenlijke campagne is om consumenten aan te moedigen om hun kleren te wassen bij lage temperaturen. De website “I prefer 30°” biedt de consumenten allerlei informatie, zoals bijvoorbeeld de beste temperatuur om bepaalde stoffen in te wassen.